У дисертаційному дослідженні розглянуто проблему формування виконавської культури майбутніх педагогів-музикантів України та Китаю у процесі фортепіанної підготовки, де означений феномен трактується як інтегрована професійно-особистісна властивість, що характеризує здатність до педагогічно доцільної інтерпретації музичних творів на основі глибокого осмислення музики як явища суспільного життя, усвідомлення її закономірностей, стилів та жанрів, оволодіння музично-виконавськими засобами відтворення художньо-образного змісту. Визначено компонентну структуру виконавської культури, критерії, показники та рівні сформованості у студентів педагогічних університетів. Розроблено та експериментально перевірено поетапну методику формування виконавської культури майбутніх педагогів-музикантів, що передбачала чотири етапи педагогічної роботи: організаційно-орієнтаційний, інформаційно-пізнавальний, діяльнісно-коригувальний, творчо-самостійний. Результати проведеного дослідження допомогли визначити основні прийоми та методи реалізації всього комплексу формування виконавської культури майбутніх педагогів-музикантів.
In the dissertation investigation the problem of formation of performing culture of future teachers-musicians of Ukraine and China in the process of piano preparation. Reviewed of performing culture of the music teacher from the standpoint of personal and professional qualities. Developed a specific technique of formation of performing culture of students of pedagogical universities in the process of piano preparation. The technique
involves the study of the dialogue of cultures «East – West». The method includes the
principles, pedagogical conditions, methods, techniques, forms and stages of pedagogical work. The method has been tested during formative experiment. Statistics of the experiment confirmed the effectiveness of the technique. Developed forms and methods of pedagogical work fashion used in the educational process of training music teachers in the universities of Ukraine and China.