Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Типологія жіночих образів у літературній спадщині Олександра Довженка

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Максимчук-Макаренко, Світлана Олексіївна
dc.date.accessioned 2023-07-21T08:13:34Z
dc.date.available 2023-07-21T08:13:34Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Максимчук-Макаренко, Світлана Олексіївна. Типологія жіночих образів у літературній спадщині Олександра Довженка : дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 – українська література / Максимчук-Макаренко Світлана Олексіївна ; наук. керівник Новиков Анатолій Олександрович ; Міністерство освіти і науки України, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка. - Глухів, 2017. - 189 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41343
dc.description.abstract У роботі досліджується типологія жіночих образів у літературній творчості Олександра Довженка. Наголошується, що прототипами для низки літературних героїнь митця стали жінки з його найближчого оточення, певний вплив на формування яких мали Біблія і Ярославна - героїня «Слова о полку Ігоревім». Тема так званого жіночого відступництва в роки Другої світової війни знайшла відображення у Довженковому доробку в образі Христі Хуторної («Україна в огні»), причину морального падіння якої письменник убачає передусім у недолугій системі радянського шкільного виховання. Водночас митець створює й образи незламних патріоток, які навіть в умовах окупації активно протидіють загарбникам. Це, наприклад, Уляна Рясна («Повість полумʼяних літ»). Аналіз літературної спадщини О. Довженка дозволяє зробити висновок, що ідеалом для письменника була українська жінка, в якій гармонійно поєднуються зовнішня і внутрішня краса, яка завжди вірна своєму судженому, € берегинею свого роду й непохитною патріоткою. Таким критеріям цілком відповідає Олеся Запорожець із кіноповісті «Україна в огні», в образі якої зазначені риси знайшли найбільш повне відображення. uk
dc.description.abstract The paper presents the typology of women's images in Oleksandr Dovzhenko's literary heritage. It is noted that the artist used the biblical characters, Yaroslavna ("The Song of Ihor's Campaign" ("Slovo o Polku Ihorevim")), his own mother, his second wife, Julia Solntseva, and other outstanding women he met in his life as a prototypes for his literary heroines. The theme of the so-called women's apostasy during the Second World War is reflected in Dovzhenko's works in the image of Chrystya Khutorna (Ukraine in the fire" ("Ukrayina v ohni"), whose moral decadency was caused, according to the writer, first of all by dysfunctional Soviet system of school education. However, the artist creates images of adamantine women-patriots who even under occupation actively opposed the invaders. This, for example, Ulyana Ryasna (*Chronicle of Flaming Years" ("Povist' polumyanyh lit"). The Oleksandr Dovzhenko's literary heritage analysis gives bases to the conclusion that, according to writer, the ideal of Ukrainian woman is the woman, who harmonically combines outer and inner beauty, who is always faithful to her husband, who is the guardian of her family and who is the indomitable patriot of her homeland. Such indicators are the most relevant to Olesya Zaporozhets from kinopovest "Ukraine in the fire ("Ukrayina v ohni"). uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject жіночий образ uk
dc.subject мати uk
dc.subject біблійні персонажі uk
dc.subject Ярославна uk
dc.subject патріотка uk
dc.subject ідеал української жінки uk
dc.subject соціалістичний реалізм uk
dc.subject women image uk
dc.subject mother uk
dc.subject biblical characters uk
dc.subject Yaroslavna uk
dc.subject patriot uk
dc.subject socialist realism uk
dc.subject the ideal Ukrainian woman uk
dc.title Типологія жіночих образів у літературній спадщині Олександра Довженка uk
dc.title.alternative Typology of women's images in Oleksandr Dovzhenko's literary heritage uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 821.161.2–2.09:82.3–055.2(043.5)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу