Дисертаційне дослідження присвячено комплексному супроводу дітей дошкільного віку, які мають голосові порушення, повʼязані з органічними змінами у гортані. Досліджено проблему порушення голосової функції органічного генезу в медичній, логопедичній, фонопедичній та психологічній літературі. Представлено анатомо-фізіологічні та фонаїорні особливості голосомовленнєвого апарату у дітей дошкільного віку. Розглянуто епідеміологію захворювання, виділено чинники, які призводять до органічної патології гортані. Проаналізовано погляди різних науковців щодо поняття комплексного супроводу та його складових, а саме: медичного, логофонопедичного, психологічного.
Dissertation research is dedicated to comprehensive support of preschool children, that have impaired vocal function due to organic changes in the larynx. The problem of impaired vocal function of organic genesis was researched in medical, speech therapy and psychological literature. Anatomical, physiological and phonation features of voice and speech organ in preschool children were presented. Reviewed the epidemiology of the disease. Factors that cause organic pathology of the larynx were selected. Analyzed views of different scientists concerning the concept of Comprehensive support and its components: medical, speech therapy, psychological.