Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування вміння семіотичної інтерпретації творів мистецтва в процесі фахової підготовки майбутніх учителів музики

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Сунь Пенфей
dc.date.accessioned 2023-07-19T12:01:33Z
dc.date.available 2023-07-19T12:01:33Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Сунь Пенфей. Формування вміння семіотичної інтерпретації творів мистецтва в процесі фахової підготовки майбутніх учителів музики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання / Сунь Пенфей ; наук. керівник Шип Сергій Васильович ; Міністерство освіти і науки України, Південноукраїнський національний ппедагогічний університет імені К. Д. Ушинського. - Київ, 2018. - 217 с. + додатки (С. 218-245). uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41301
dc.description.abstract Дослідження присвячено проблемі пояснення учням художньообразного змісту творів музики та інших видів мистецтва. З'ясовано, що фундаментом об'єктивних суджень про зміст художніх творів є розуміння вчителем знаково-символічної мови мистецтва. Уміння семіотичної інтерпретації художніх творів трактується як комплексна професійна якість особистості вчителя, що включає: практичне знання художніх знаків (їх форм, значень, системних властивостей і прагматики); вміння рефлексивного сприйняття художньої форми; володіння вербальною мовою. В основу методики покладено культурологічний, поліхудожній, діяльнісний, компаративно-аналітичний підходи; принципи наочності, діалогічності, праксеологічності, толерантності. Розроблена методика має досягти оптимальних результатів при умовах: емоційно-перцептивної яскравості і жанрово-стильової репрезентативності художніх прикладів; використання інтерактивних форм роботи; інтенсивної мовної практики студентів. Запропоновані два класи методів роботи: а) такі, що формують здатність до виявлення і сприйняття-розуміння знаків художнього твору; б) спрямовані на вміння передавати словами усвідомлений знаковий сенс творів. Визначено критерії оцінки вміння семіотичної інтерпретації: перцептивний, емпірикогностичний, креативний, мовний. У ході формувального експерименту доведено ефективність розробленого в дисертації комплексу принципів, умов, методів і прийомів підготовки студентів до освоєння семіотичних властивостей творів мистецтва. uk
dc.description.abstract On the basis of the study of scientific-pedagogical literature, it has been established that one of the most important tasks of the music teacher is to explain the content of musical works and works of other art genres. It was found out that the basis of objective judgments about the content of artistic works is the understanding of sign-symbolic art language. The music teacher’s skill of the semiotic interpretation of art has been defined as the complex professional quality of a teacher's personality, which includes: practical knowledge of artistic signs (their forms, meanings, system properties and pragmatics) used in music and other forms of art; the ability to reflexive perception of artistic form; possession of verbal language. The methodic of forming the skill of art-semiotic interpretation is the multifaceted systemic influence on the revealed components of this professional quality. Such an influence in relation to the whole complex of the methodology is provided by culturological, poly-artistic, comparative-analytical and action approaches. The methodical principles are established, namely: visibility, dialogue, praxeologic, tolerance. The developed technique should achieve the best results by conditions of providing emotional and perceptual brightness and genre-style representation of artistic examples; use of interactive forms of work with students; the adjusted intensity of the regular speech practice of students. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject мистецька освіта uk
dc.subject вчитель музики uk
dc.subject вміння інтерпретації uk
dc.subject семіотика uk
dc.subject знак мистецтва uk
dc.subject символ uk
dc.subject художній концепт uk
dc.subject знаковий кластер uk
dc.subject методика uk
dc.subject art education uk
dc.subject music teacher uk
dc.subject interpretation skill uk
dc.subject semiotics uk
dc.subject art sign uk
dc.subject symbol uk
dc.subject art-semantic concept uk
dc.subject sign cluster uk
dc.title Формування вміння семіотичної інтерпретації творів мистецтва в процесі фахової підготовки майбутніх учителів музики uk
dc.title.alternative Formation of the skill of semiotic interpretation of art in the process of professional music teachers training uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 378+371.134+37.013.43+37.036


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics