Дисертація присвячена дослідженню впливу психолого-педагогічних умов на формування міжетнічної толерантності старшокласників. Визначено психолого-педагогічні умови, проаналізовано чинники та механізми розвитку міжетнічної толерантності; обґрунтовано критерії (усвідомлення поліетнічності українського суспільства, ціннісне ставлення до представників різних етнічних груп, спрямованість на міжетнічну взаємодію) та виявлено особливості, рівні (низький, нижче середнього, середній, високий) і показники сформованості даного феномена у старшокласників.
The thesis is devoted to the study of influence of psychologico-pedagogical conditions upon formation of interethnic tolerance of senior pupils. The psychologico-pedagogical conditions are determined, the factors and mechanisms of development of interethnic tolerance are analyzed; the criteria (polyethnicity of Ukrainian society, value’s attitude towards representatives of different ethnic groups, disposition to ethnic interaction) are substantiated and peculiarities, levels (low, below average, average, high) and indices of the stage of formation of this phenomenon among senior pupils are displayed.