У дисертації представлено модель формування готовності майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до організації гурткової роботи в загальноосвітніх навчальних закладах, яка відображає взаємодію мети, принципів, змісту (теоретичного, методичного і практичного), педагогічного інструментарію (форм, методів та засобів), етапів, компонентів (пізнавального, мотиваційного, діяльнісного), показників, критеріїв та результатів. Розкрито зміст теоретичної, методичної і практичної підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до організації гурткової роботи у загальноосвітніх навчальних закладах (наявність програми формування у майбутніх учителів готовності до організації гурткової діяльності перший етап - теоретична підготовка в процесі вивчення соціальногуманітарних, фундаментальних та психолого-педагогічних дисциплін; другий етап - вивчення авторського курсу «Гурткова робота з фізико-математичних дисциплін у закладах освіти»; третій - професійно-практична та науководослідна робота; оновлення змісту навчальних дисциплін та педагогічних практик з метою підготовки студентів до організації гурткової роботи).
In dissertation the model of forming of readiness of future teachers of physical and mathematical disciplines is presented to organization of work of group in general educational establishments, which represents co-operation of purpose, principles, maintenance (theoretical, methodical and practical), pedagogical tool (forms, methods and facilities), stages, components (cognitive, motivational, active), indexes, criteria and results. Maintenance of theoretical, methodical and practical preparation of future teachers of physical and mathematical disciplines is exposed to organization of work of group in general educational establishments (presence of the forming program for the future teachers of readiness to organization of activity of group the first stage is theoretical preparation in the process of study of socialhumanitarian, fundamental and psychological and pedagogical disciplines; the second stage is a study of authorial course work of «Group from physical and mathematical disciplines in establishments of education»; third is professionally-practical and research work; updating of maintenance of educational disciplines and pedagogical practices is with the purpose of preparation of students to organization of work of group).