Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Визначення предметних компетентностей з технологій на основі типових завдань перетворювальної діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чернишов, С. О.
dc.date.accessioned 2023-07-07T10:14:31Z
dc.date.available 2023-07-07T10:14:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Чернишов, С. О. Визначення предметних компетентностей з технологій на основі типових завдань перетворювальної діяльності / С. О. Чернишов // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Випуск СLV (155). – С. 67-75. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41212
dc.description.abstract У статті показана актуальність проблеми визначення предметних компетентностей з технологічної освітньої галузі на основі типових завдань перетворювальної діяльності; проаналізовано доробки науковців щодо дослідження предметних компетентностей в різних навчальних предметах та в трудовому навчанні; показана необхідність розкриття сутності предметних компетентностей з технологічної освітньої галузі на основі типових завдань перетворювальної діяльності учнів. Звернуто увагу на те, що від початку дослідження проблеми компетентностей науковці трактували це поняття як специфічну здатність особистості, необхідну для ефективного виконання конкретних дій в певній предметній галузі, а саме – завдань. Розглянуто трактування понять “завдання” та “типове завдання”, показано, які уніфіковані завдання мають виконувати учні в процесі оволодіння перетворювальною діяльністю. Відповідно до них визначено не одну, а систему предметних компетентностей, які складають узагальнену технологічну компетентність в технологічній освітній галузі. Це групи компетентностей з організації процесу виготовлення виробів, із забезпечення процесу здійснення перетворювальної діяльності та із безпосереднього виготовлення виробів. uk
dc.description.abstract The article shows the relevance of the problem of determining subject competencies in the technological educational field based on typical tasks of transformative activity; the works of scientists regarding the study of subject competences in various educational subjects and in labor training were analyzed; the need to reveal the essence of subject competencies in the technological educational field based on typical tasks of students’ transformative activity is shown. Attention is drawn to the fact that from the beginning of the study of the problem of competences, scientists interpreted this concept as a specific ability of an individual, necessary for the effective performance of specific actions in a certain subject area, namely tasks. The interpretation of the concepts “task” and “typical task” is considered, it is shown what unified tasks students should perform in the process of mastering transformative activity. According to them, not one, but a system of subject competencies, which make up the generalized technological competence in the technological educational field, is defined. These are groups of competences in the organization of the process of manufacturing products, in ensuring the process of carrying out transforming activities, and in the direct manufacture of products. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject завдання uk
dc.subject типове завдання uk
dc.subject компетентність uk
dc.subject предметна компетентність uk
dc.subject технологічна компетентність uk
dc.subject технологічна освітня галузь uk
dc.subject tasks uk
dc.subject typical task uk
dc.subject competence uk
dc.subject subject competence uk
dc.subject technological competence uk
dc.subject technological education industry uk
dc.title Визначення предметних компетентностей з технологій на основі типових завдань перетворювальної діяльності uk
dc.title.alternative Determination of technology subject competences based on typical manufacturing tasks uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.5.091.3:62/64-047.22
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NZ-npu-155.2023.08


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу