Дисертація є комплексним дослідженням теоретичних, методичних та практичних аспектів особливостей реалізації механізмів психологічного захисту інтелектуально обдарованими підлітками. На підставі теоретичного аналізу й результатів експериментальної перевірки визначено критерії, показники та рівні вираженості інтелектуальної обдарованості старших підлітків (виражена, прихована, мало виражена обдарованість), досліджено особливості використання ними механізмів психологічного захисту, виділено гендерні особливості використання механізмів психологічного захисту інтелектуально обдарованими старшими підлітками та апробовано програму оптимізації конструктивних механізмів психологічного захисту інтелектуально обдарованих старших підлітків.
The dissertation is a complex research of theoretical, methodical and practical aspects of special features of intervention mechanism realization of psychological protection by intellectual teenagers. On the basis of theoretical analysis and the results of experimental verification, the criteria, indicators and levels of intellectual talent of elderly adolescents (demonstrative (expressed), hidden, little demonstrative levels of intellectuality) the peculiarities of their use of psychological protection mechanisms are investigated, gender features of the use of psychological protection mechanisms of intellectually gifted elderly adolescents and have been tested the program of optimization of constructive mechanisms of psychological protection of intellectually gifted older teenagers.