Робота присвячена проблемі вузівської підготовки вчителя музики до управління хоровим співом учнів. Встановлено, що хоровий спів являє собою колективну вокально-інтонаційну діяльність, в основі якої лежить принцип синергії (співпраці), обумовлений низкою соціокультурних функцій музичного мистецтва. Виявлено, що синергія хорового співу має три сторони: екстраперсональну, інтраперсональну та інтеперсональну. Здатність вчителя музики до управління хором визначена як комплекс умінь, знань і здібностей, який необхідний і достатній для успішного управління процесом колективного музикування учнів. В дисертації побудована теоретична модель здатності вчителя до управління хором, що містить: вміння співу і диригентської жестикуляції, здатності музичного мислення, волю, енергетику, комунікативність, здатність до інтеракції. Розроблена методика (принципи, умови, методичні прийоми) формування здатності майбутніх учителів музики до управління хором в процесі вузівської підготовки, специфікою якої є спрямованість на досягнення автосинергії особистісних потенцій вчителя і формування здатності до інтерперсональної синергію дій хору і керівника. Експеримент підтвердив теоретичні положення дисертації та засвідчив ефективність розробленої методики.
The task of formulating and experimental approbating of the method for future music teachers’ chorus conducting mastering was fulfilled. Its peculiarity is in its orientation on the teacher’s personal potential auto synergy and interpersonal synergy in the choir and the conductor’s activity. This method is based on the competency, synergistic, praxeological approaches; on the principles of the cultural correspondence, of the pedagogy of collaboration, problematic teaching, and didactic game. The ideas and principles of the traditional Chinese pedagogy were also taken into account, namely the concepts of “dao”, “chzhun he”, “the golden mean”, “tai tsi”, as well as the principles of humanic directing and wise inaction. The main conditions for the developed method implementation are the understanding of the essence of the chorus singing synergy, the search of your own way to achieve the persona potentials and the intra personal synergy unanimity; the student’s and the choir communicative obstacles removal, the choir singers
motivation, the chorus conducting subjects method coordination.