У дисертаційному дослідженні розкрито сутність поняття виховання почуття людської гідності як показника підготовки майбутніх учителів до виховання людської гідності в учнів, схарактеризовано її компоненти, показники та критерії оцінювання рівнів готовності майбутніх учителів до виховання людської гідності в учнів основної школи. Проаналізовано стан підготовки вчителів до виховання людської гідності в учнів основної школи у педагогічній теорії та практиці. Визначено й теоретично обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх учителів до виховання людської
гідності в учнів основної школи. Розроблено й експериментально апробовано модель підготовки майбутніх учителів до виховання людської гідності в учнів основної школи, через яку реалізувалися педагогічні умови, що оптимізували підготовку майбутніх учителів до виховання людської гідності в учнів основної школи.
In dissertation research essence of concept of education of sense of human dignity is exposed as an index of preparation of future teachers to education of human dignity for students, described of her komponents, indexes and criteria of evaluation of levels of readiness of future teachers to education of human dignity for the students of basic school. The state of preparation of teachers is analysed to education of human dignity for the students of basic school in a pedagogical theory and practice. Certainly and in theory the pedagogical terms of preparation of future teachers are reasonable to education of human dignity for the students of basic school. It is worked out and the model of preparation of future teachers is experimentally approved to education of human dignity for the students of basic school, which pedagogical terms which optimized preparation of future teachers to education of human dignity for the students of basic school were realized through.