Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шаровська, Ніна Борисівна
dc.date.accessioned 2023-06-27T07:23:37Z
dc.date.available 2023-06-27T07:23:37Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Шаровська, Ніна Борисівна. Естетизм як духовно-світоглядний феномен : дис. ... канд. філос. наук : 09.00.08 – естетика / Шаровська Ніна Борисівна ; наук. керівник Юхимик Юлія Віталіївна ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 223 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41064
dc.description.abstract Дисертація присвячена дослідженню естетизму як транскультурної універсалії духовно-творчого існування людини. Доведено, що естетизм світовідношення людини є передумовою її сутнісного самоствердження у світі, розкриваючись як універсально-цілісний тип духовності й модель культуротворчості. Проаналізовано специфіку духовного та культуротворчого потенціалу естетизму в класичній і некласичній світоглядних парадигмах та особливості втілення цього феномену на особистісному рівні самоорганізації людського «Я». Доведено, що причиною сучасної антропологічної кризи є перехід суспільства на світоглядному рівні до декадентської модифікації естетизму – естетства, заснованого на відмові від буттєвих, ціннісно-смислових начал людського самовизначення. Обґрунтовується, що вихід із напруженої антропологічної ситуації сьогодення полягає у поверненні до естетизму світовідношення, що ґрунтується на визнанні калокагатійної природи родового людського прагнення до краси і гармонії, духовно-ціннісного облаштування особистістю власного життєвого світу. uk
dc.description.abstract This research focuses on aesthetics as transcultural universals spiritual and creative human existence. It is proved that aestheticism as outlook, based on the recognition Beauty higher absolute value is in fact a precondition of human self-assertion of the individual in the world, revealing how universal spirituality and holistic type model of culture creation. Specificity of a culture and spiritual potential of aesthetics in classical and non-classical philosophical paradigms and features of its implementation on a personal level of self-organization of the human «I». It is proved that the cause of modern anthropological crisis is to move society on ideological level to the decadent aestheticism modification – aestheticism, based on the rejection of the existential, value-semantic principles of human self-determination. Substantiated that the way out of the situation is tense anthropological return to aesthetics as outlook, based on the recognition kalokagathiac generic nature of the human desire for beauty and harmony, spiritual values equipping the individual's own life world. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject естетизм uk
dc.subject естетство uk
dc.subject духовність uk
dc.subject культуротворчість uk
dc.subject світоглядна парадигма uk
dc.subject антропологічна модель uk
dc.subject мистецтво існування uk
dc.subject aestheticism uk
dc.subject spirituality uk
dc.subject cultural creativity uk
dc.subject worldview paradigm uk
dc.subject anthropological model uk
dc.subject the existence of art uk
dc.title Естетизм як духовно-світоглядний феномен uk
dc.title.alternative Aestheticism as a spiritual and ideological phenomenon uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 111.852:130.122


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу