У дисертації вперше запропоновано методичні засади виконання майбутніми учителями фізики лабораторного практикуму, орієнтованого на поглиблення фізичних знань та формування експериментаторської компетенції. Розроблено модель формування експериментаторської компетентності відповідно до структури лабораторного практикуму. Вперше запропоновано комплекс лабораторних робіт репродуктивного та частково-пошукового змісту з елементами евристики, у процесі виконання якого забезпечуються педагогічні умови для формування експериментаторської діяльності майбутніх учителів фізики у її функціональних елементах та цілісності. Розроблено методику формування експериментаторської компетенції відповідно до умов виконання лабораторного практикуму. Розроблено творчі завдання та завдання-парадокси, які використовуються для перевірки готовності студента до виконання лабораторних робіт репродуктивного та частково-пошукового змісту.
The thesis for the first time proposed methodological foundations of performing laboratory course by future teachers of Physics which is focused on deepening knowledge of Physics and formation of experimentation competence. The author devised a model of experimentation competence development according to the structure of laboratory course.
For the first time the complex of laboratory works of reproductive and partexploratory content with elements of heuristics was offered. It provides pedagogical conditions for the development of experimental activity of future teachers of Physics in its functional elements and integrity. There was worked out a methodology of forming experimentation competence according to the conditions of performing laboratory tasks. The author developed creative tasks and tasks-paradoxes that are used to test the readiness of students for works of reproductive and part-exploratory content.