The manuscript presents a theoretical study of individualisation of instruction as a pedagogical problem in a secondary school of England. The author scrutinized the main stages of the genesis of the problem of individualizing instruction in theory and practice of
the English school, proved the expediency of the analysis of the phenomenon of individualization as a pedagogically organized system with a proper structure. The comparative analysis of the practice of individualizing instruction in both Ukrainian and English schools resulted in systematizing the basic tendencies of individualization at
various levels of the content of education, the teaching-learning process, the organization of education and formulating the theoretical conclusions and practical recommendations on the problem under research.
Данная рукопись содержит теоретическое исследование индивидуализации обучения как педагогической проблемы в средней школе Англии. Автором рассмотрены основные этапы становления и развития проблемы индивидуализации обучения в теории и практике английской школы, обоснована целесообразность анализа явления индивидуализации как организационно-педагогической системы с соответствующей структурой. В результате сравнительного анализа практики индивидуализированного обучения в украинской и английской школах были систематизированы основные тенденции индивидуализации на разных уровнях
содержания обучения, учебного процесса, организации образования, а также сформулированы теоретические выводы и практические рекомендации по исследуемой проблеме