У дисертації вперше у вітчизняному філософсько-освітньому дискурсі виявленні когнітивні засади розвитку національного простору освіти в контексті реалізації освітньої стратегії, орієнтованої на Європу. Здійснений аналіз поняття «національний простір освіти» та розкриті когнітивні виміри сучасного національного освітнього простору. Запропоновано під національним простором освіти розуміти систему закладів освіти та взаємодія усіх суб’єктів освітнього простору у межах національної держави щодо вироблення та реалізації єдиної стратегії розвитку освіти на єдиних когнітивних засадах. Під філософсько-когнітивними засадами розвитку освіти нами пропонується розуміти комплекс світоглядно-духовних характеристик, що узагальнюють уявлення людей щодо значення освіти в житті суспільства, перспектив розвитку освіти в межах держави та визначають специфіку мислення і пізнавальної діяльності суб’єктів освіти.
For the first time in the national educational philosophical discourse identifying the cognitive basis of the national space education in the context of educational strategies focused on Europe. The analysis concepts «national educational space» and open cognitive dimensions of modern national educational space. A space under the national education system to understand the interaction between educational institutions and all subjects of educational space within the national state to develop and implement a unified strategy for the development of education on common cognitive basis. In philosophical and cognitive basics of education offered us understand the complex ideological and spiritual characteristics that summarize people's ideas about the importance of education in society, the prospects for the development of education within the country and determine the specificity of thinking and learning of the subjects of education.