Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше визначено зміст та компонентну структуру навчання гри на саксофоні учнів-початківців; обгрунтовано критерії та показники навченості учнів гри на саксофоні в початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах; виявлено та схарактеризовано рівні сформованості означеного феномена; сформульовано і запропоновано для введення в понятійно-термінологічний апарат музичної педагогіки поняття «рання адаптація» стосовно навчання гри на саксофоні, трактування якого передбачає урахування сучасних проблем виконавства на духових інструментах і потребує вдосконалення методики навчання гри на саксофоні учнів-початківців; розроблено та експериментально перевірено поетапну методику навчання гри на саксофоні учнів-початківців на засадах ранньої адаптації до колективного музикування в спеціалізованих мистецьких навчальних закладах. Удосконалено положення про доцільність колективного музикування на початковому етапі навчання учнів гри на саксофоні, що відтворює природні умови виконавської діяльності на духових інструментах. Подальшого розвитку набули засоби комплексної діагностики стану музичної навченості учнів-саксофоністів, шляхи залучення дітей до творчого самовираження у колективному музикуванні.
The scientific novelty of the study is that it first defined the content and component structure of the teaching of saxophone games for beginner students; the criteria and indicators of pupils' training on the saxophone in primary specialized artistic educational institutions are substantiated; the levels of formation of the indicated phenomenon are revealed and characterized; formulated and proposed for the introduction into the conceptual-terminology apparatus of musical pedagogy of the concept of "early adaptation" in relation to teaching a saxophone game, the interpretation of which involves taking into account the contemporary problems of performing on wind instruments and requiring the improvement of the methodology of teaching saxophone playing beginners; The stage-by-stage methodology of teaching saxophone games for novice students on the basis of early adaptation to collective music in specialized art educational institutions was developed and experimentally tested. Improved position on the expediency of collective music in the initial stage of teaching saxophone students, which reproduces the natural conditions of performance on the wind tools further development of means of comprehensive diagnostics of the state of musical training of saxophone students, ways of involving children in creative self-expression in collective music was acquired.