Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Підготовка майбутніх вчителів до організації ігрового освітнього простору в НУШ засобами конструктору LEGO

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Матвієнко, Олена Валеріївна
dc.contributor.author Лук’янченко, Ольга Миколаївна
dc.date.accessioned 2023-06-19T13:00:20Z
dc.date.available 2023-06-19T13:00:20Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Матвієнко, О. В. Підготовка майбутніх вчителів до організації ігрового освітнього простору в НУШ засобами конструктору LEGO / О. В. Матвієнко, О. М. Лук’янченко // Освітньо-науковий простір : науковий журнал = Educational scientific space : scientific journal / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова [ гол. ред. д-р пед. наук, проф. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2022. – Вип. 3. – С. 62-70. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40999
dc.description.abstract У  статті висвітлено досвід впровадження спецкурсу «Навчання через гру», який реалізується в  процесі професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи бакалаврів спеціальності 013 «Початкова освіта». Доведено, що одним із завдань курсу є підготовка до організації ігрового освітнього простору в НУШ засобами конструктора LEGO; усвідомлення сутності ігрового та діяльнісного підходів у навчанні молодших школярів; формування ціннісного ставлення до освітнього потенціалу гри, її розвивальних, навчальних та виховних можливостей; формування практичних умінь щодо керівництва ігровою діяльністю дітей молодшого шкільного віку на основі діяльнісного підходу (засобами конструкторів LEGO); формування вмінь організації педагогічної взаємодії тощо. Здійснено аналіз наукової літератури щодо уточнення трактування сутності поняття «освітній простір» та виокремлення різних точок зору його тлумачення як з інституційного (певна частка соціуму, де створено умови для розвитку особистості) і субстанціонального аспектів (відносно особистості; як педагогічна реальність, що концентрує в собі сутнісні ознаки простору, демонструє різноманітність можливих проявів освітньої діяльності людини і є результатом організації взаємодії особистості з об’єктами середовища). Звернено увагу на важливість усвідомлення майбутніми вчителями філософії The LEGO Foundation, яка базується на діяльнісному підході в новому для вітчизняної педагогіки ракурсі і передбачає активну ігрову діяльність кожної дитини, залученість її у процес до вільної, керованої або гри за інструкцією, вмотивованість, активну позицію і відповідальність дитини за свій вибір («агентність»); важливість створення «стану потоку» у дитини як умови захоплення своєю діяльністю. Наголошено на важливості змісту, форм та методів роботи, які базуються на ідеях зарубіжних науковців щодо діяльнісного підходу в осучасненому ракурсі. Підкреслено важливість реалізації принципу «навчання через гру» з наданням грі радісного, значущого, активного, мотивуючого, соціального характеру; наголошено на впливовості гри щодо п’яти основних сфер розвитку дитини, а саме: фізичного, соціального, емоційного, когнітивного і креативного. Визначено доречність та результативність роботи у мікро-групах, командах й індивідуально в умовах дистанційного навчання щодо оволодіння освітнім потенціалом конструкторів LEGO. Узагальнено досвід взаємодії кафедри педагогіки і методики початкового навчання із фондом The LEGO Foundation при посередництві МОН України, описано змістовий компонент спецкурсу «Навчання через гру», вивчення якого сприяє формуванню готовності у майбутніх вчителів організовувати ігровий освітній простір у  НУШ. Наведено приклади творчих завдань, проєктів, які викликали у студентів жвавий інтерес і були результативними, тощо. uk
dc.description.abstract The article highlights the experience of implementing the special course ‘Learning through Play’, which is implemented in the process of professional training of primary school teachers majoring in ‘Primary Education’ at the bachelor’s level. It is proved that one of the objectives of the course is to prepare for the organisation of playful educational space in primary school using LEGO; to understand the essence of game and activity-based approaches in teaching primary school children; formation of the value attitude towards educational potential of the game, its developmental, educational and educative opportunities; formation of practical skills of managing play activity of primary school children on the basis of activity approach (with LEGO use); to develop skills in organising pedagogical interaction, etc. The article analyses the scientific literature in order to clarify the interpretation of the essence of the concept ‘educational space and identifies different points of view on its interpretation from both the institutional (a certain part of society where conditions for personal development are created) and substantive aspects (in relation to the individual; as a pedagogical reality that concentrates the essential characteristics of  space, demonstrates the diversity of  possible manifestations of  human educational activity and is the result of organising the interaction of the individual with the objects of the environment). Attention is drawn to the importance of future teachers’ understanding of The LEGO Foundation philosophy, which is based on the activity-based approach in a new perspective for domestic pedagogy and assumes active play of each child, involvement in free, controlled or guided play, motivation, active position and responsibility for the child’s choice (‘agency’); the importance of creating a ‘flow state’ in the child as a condition for engaging in their activity. The importance of the content, forms and methods of work based on the ideas of foreign scholars regarding the activity-based approach in a modern perspective is emphasised. The importance of implementing the principle of ‘learning through play is emphasised, giving play a joyful, meaningful, active, motivating and social character; the influence of play on the spotting of the main spheres of child development, namely physical development, social, emotional, cognitive and creative development is noted. The relevance and effectiveness of work in micro-groups, teams and individually in terms of distance learning to master the educational potential of LEGO constructors is determined. The experience of interaction between the Department of Theory and Methodology of Primary Education and The LEGO Foundation through the Ministry of  Education and Science of  Ukraine is  summarized, the content component of  the special course ‘Learning through Play’, the study of which contributes to the future teachers’ readiness to organize an educational game space in NUS is described. Examples are given of creative assignments, projects that aroused students’ keen interest and were productive, etc. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавництво Ліра-К uk
dc.subject освітній простір uk
dc.subject початкова школа uk
dc.subject конструктори LEGO uk
dc.subject підготовка майбутніх учителів початкових класів uk
dc.subject educational space uk
dc.subject primary school uk
dc.subject LEGO construction sets uk
dc.subject training of future primary school teachers uk
dc.title Підготовка майбутніх вчителів до організації ігрового освітнього простору в НУШ засобами конструктору LEGO uk
dc.title.alternative The training of future teachers to organize a playful educational space in NUSH using Lego construction sets uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.011.3-051: [373.3.091.33:793.7]
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.3(2).2022.07


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу