Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування творчого потенціалу майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хуа Вей
dc.date.accessioned 2023-06-19T08:01:23Z
dc.date.available 2023-06-19T08:01:23Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Хуа Вей. Формування творчого потенціалу майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання / Хуа Вей ; наук. керівник Марина Григорівна Демидова ; М-во освіти і науки України, Південноукраїнський нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. - Одеса, 2017. - 227 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40987
dc.description.abstract У дисертації досліджено проблему формування творчого потенціалу майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано. Уточнено зміст творчого потенціалу в контексті психолого- педагогічної парадигми. інтегративного утворення, що розкривається в поєднанні професійних і особистісних якостей, здібностей та інтенцій майбутнього вчителя музичного мистецтва, відтворених в новій музично- педагогічній практиці на основі особистісної потреби до творчої самореалізації і саморозвитку. uk
dc.description.abstract The dissertation researched a topical problem of the forming the creative potential of future teachers of musical art in the process of piano playing education. Creative potential in the context of a psychological-pedagogical paradigm is defined as a holistic system of natural and social qualities of the individual. It is a prerequisite for creative self-realization of teachers. The creative potential of future music teachers in this dissertation is defined as an integrative entity that is revealed in a combination of professional and personal qualities, abilities and intentions of the future teacher of musical art, reproduced in the new musical and pedagogical practice, based on the personal need for creative self-realization and self-development in the process of training piano playing. The substantiated structure of the creative potential of future teachers of musical art includes four components: inductive-value, cognitive-purview, creative-activity, reflexive-interpretive. The work defines scientific approaches, principles and pedagogical conditions of the forming the creative potential of future teachers of musical art in the process of piano playing education. Pedagogical conditions of forming the creative potential of future music teachers are associated with the stimulation of a valuable positive attitude to creativity and the organization of a creative learning environment. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject творча особистість uk
dc.subject творчий потенціал uk
dc.subject творчий потенціал майбутніх учителів музичного мистецтва uk
dc.subject навчання гри на фортепіано uk
dc.subject поетапна методика uk
dc.subject creative personality uk
dc.subject creative potential uk
dc.subject creative potential of future teachers of musical art uk
dc.subject learning to play the piano uk
dc.subject project method uk
dc.subject phased methods uk
dc.title Формування творчого потенціалу майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано uk
dc.title.alternative Forming the creative potential of future teachers of musical art in the process of training piano playing uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 37.036:37.011.31+78


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу