Дисертація присвячена дослідженню сутності, ролі, вікових особливостей та особистісних детермінант розвитку впевненості у собі, її структури, критеріїв, показників вимірювання, визначенню умов, шляхів та засобів впливу на підвищення її інтенсивності. У роботі представлений аналіз науковотеоретичних концепцій та підходів до вивчення проблеми впевненості у собі у зарубіжній, радянській та вітчизняній психології, розкриті вікові особливості її вияву. Визначено структуру (мотиваційний, емоційний, когнітивний, поведінковий компоненти) впевненості у собі, критерії і показники її діагностування (самоствердження: адекватність, конструктивність; аутосимпатія: самоприйняття, переживання симпатії до себе; саморозуміння: самоусвідомлення, самопізнання; спонтанність: саморозкриття, автентичність, самостійність), особистісні детермінанти цього психічного утворення (мотивація досягнення, автономність, рефлексивність, копінг-стратегія), описана їх структура та рівні вияву.
This research focuses on the nature, role, age characteristics and personality determinants of self-confidence, its structure, criteria, performance measurement, definition of terms, ways and means to improve the impact of its intensity. The paper presents an analysis of scientific concepts and theoretical approaches to the study of confidence in foreign, Soviet and native psychology, revealed age features home of
its expression. The structure (motivational, emotional, cognitive, behavioral components) confidence, criteria and indicators of diagnosis (affirmation, adequacy, constructive, autosympatiya: self-acceptance, feelings of sympathy for own personality, self-understanding, self-awareness, self-knowledge, spontaneity, selfdisclosure, authenticity, independence ), personality determinants of mental formation of the motivation of achievement, autonomy, reflexivity, coping strategy) described their structure and levels of expression.