Дисертація присвячена дослідженню проблеми становлення у дітей підліткового віку образу тіла. Визначено та надано розмежування змісту сформованого порушеного та непорушеного (досконалого) образу тіла у дітей підліткового віку без порушення здоров’я та з булімією й анорексією. Виокремлені основні принципи діагностики рівня сформованості образу тіла: взаємодоповнення діагностичних методів, специфікація методики, індивідуалізація процедур, цілісність діагностичного висновку. Описано та аргументовано критеріальні показники у розмежуванні встановлених рівнів: єдність, стійкість, еталонність, емоційне ставлення. Кількісні дані та якісний аналіз результатів констатувального експерименту засвідчили наявність чотирьох рівнів порушень образу: найвищого адекватного, дизбалансованого, дестабілізованого, неадекватного.
Dissertation investigates the problems of body image formation of adolescents. There is determined and differentiated the content of formed body image disorder and body image without disorders (perfect) of adolescents without health disorder as well as with bulimia and anorexia. The basic principles of the diagnostics of the level of body image formation are distinguished: complementary of diagnostic methods, specification of methods, individualization of procedures, and the integrity of the diagnostic report. The criteria rate of differentiation of the determined levels are described and argued: unity, stability, standard, emotional attitude. The quantitative data and the qualitative and quantitative analysis of constant experiment revealed four levels of image disorder: the first (the highest) adequate, disbalanced, destabilized, inadequate.