Стаття висвітлює проблему агресивної поведінки дітей старшого дошкільного віку та особливостей її вияву, наведено поширені наукові думки щодо видів та причин агресивності у дошкільному віці. Розглянуто сутність таких понять як «агресивність», «агресивна поведінка», «дошкільний вік» а також основні причини, котрі впливають на підвищений рівень агресії дитини. Наведені результати емпіричного дослідження, котре було присвячене вивченню взаємозв’язку між особистісними особливостями та рівнем агресивної поведінки дитини 5-6 років. Було знайдено взаємозв’язок між видом прояву агресії та, безпосередньо, відповідною поведінкою дитини. E статті достатньо повно описуються результати діагностики за графічними проективними методиками «Кактус», «Неіснуюча тварина», «Автопортрет» та «Малюнок групи». Методики «Автопортрет» та «Неіснуюча тварина» використовувалися для діагностики самопізнання та особливостей направленості агресії. За результатами проведення цих методик, під час обробки малюнків та бесіди з дітьми, було виявлено агресивне відношення до себе та оточуючих, соціальну тривожність та непряму агресивність. Також у статті висвітлені результати діагностики за графічною методикою «Кактус», яку у цьому дослідженні використовували для виявлення особливостей емоційної сфери дітей, виявлення агресії, її інтенсивності та спрямованості, і за результатами цієї методики було виявлено високий рівень тривожності, агресивність, боязливість та замкнутість. За результатами проведеного емпіричного дослідження було виявлено дітей із прямою (словесна образа у вічі, кидання іграшок у другого, копняки, поштовхи, тощо) та непрямою (зробити щось «нишком», підставити, підмовити іншого завдати шкоди, тощо) агресивністю. Водночас остання може проявлятися у вербальній формі – від скарг та агресивних фантазій. Розглянуто випадки, в яких діти демонструють пряму фізичну агресію (замахуються руками, ногами, б’ються, кусаються, плюються, кидають іграшки в іншого, тощо). В результаті дослідження було запропоновано звернути особливу увагу на проведення психокорекційної роботи психологів із дітьми старшого дошкільного віку щодо зниження виявів їхньої агресивност
The article highlights the problem of aggressive behavior of children of older preschool age and the peculiarities of its manifestation, the common scientific opinions on the types and causes of aggressiveness in preschool age are given. The essence of such concepts as "aggressiveness", "aggressive behavior", "preschool age" as well as the main reasons affecting the increased level of child aggression are considered. The results of an empirical study devoted to the study of the relationship between personal characteristics and the level of aggressive behavior of a 5-6-year-old child are given. A relationship was found between the type of manifestation of aggression and, directly, the corresponding behavior of the child. In the article, the results of diagnostics using the graphic projective methods "Cactus", "Non-existent animal", "Self-portrait" and "Group drawing" are sufficiently described. The "Self-Portrait" and "Non-Existent Animal" techniques were used to diagnose self-knowledge and specifics of the direction of aggression. According to the results of these methods, during the processing of drawings and conversations with children, an aggressive attitude towards oneself and others, social anxiety and indirect aggressiveness were revealed. The article also highlights the results of diagnostics using the graphic technique "Cactus", which was used in this study to identify the features of the emotional sphere of children, to identify aggression, its intensity and direction, and according to the results of this technique, a high level of anxiety, aggressiveness, timidity and withdrawal was revealed.According to the results of the conducted empirical research, children with direct (verbal insults, throwing toys at others, kicking, pushing, etc.) and indirect (doing something "on the sly", framing, inciting others to cause harm, etc.) aggressiveness were found. At the same time, the latter can be manifested in a verbal form – from complaints and aggressive fantasies. Cases were considered in which children demonstrate direct physical aggression (flailing their arms, legs, fighting, biting, spitting, throwing toys at others, etc.). As a result of the study, it was suggested to pay special attention to the psychocorrective work of psychologists with children of older preschool age to reduce their aggressiveness.