У дисертації представлено теоретичне узагальнення та нове розв’язання проблеми розвитку креативності підлітків на інтегрованих уроках музики. Спираючись на аналіз філософської, науково-методичної, педагогічної, мистецтвознавчої літератури, розкрито стан проблеми творчого розвитку особистості школяра-підлітка засобами мистецтва в гуманітарно-педагогічному знанні. Наголошується, що в психологічній, педагогічній та мистецькій галузях науковці приділяють значну увагу особистості дитини, розвиток якої передбачає реалізацію її здібностей та вподобань у творчій
діяльності, що постає передумовою формування креативних якостей та акцентують на важливій ролі мистецтва в розвитку особистості підлітка. Однією з визначальних психолого-педагогічних позицій проаналізованих наукових праць є виокремлення ідеї про те, що самовираження у творчості є життєво необхідною характеристикою особистості і має стати цілеспрямованим предметом педагогічної підтримки творчого розвитку підлітків поза рівнем їх загальних здібностей у закладах загальної середньої освіти.
There is a theoretical summarizing and new solution to the problem of creativity development of teenagers at integrated music lessons in this dissertation. With the help of analyzing philosophical, scientifically, methodological, pedagogical, art literature we discovered the stage of the problem of creative development of a teenage student’s personality by the means of art in a pedagogical-humanistic knowledge. In psychological, pedagogical and art ranch scientists pay much attention on student personality, whose development means the expression of his capacities and preferences in creative activity, which is a background to formation of creative abilities and accentuate on the great role of art in the development of teenagers personality.