У статті здійснено аналіз сутності поняття «педагогічні умови» як відповідні педагогічні обставини, сукупність об’єктивних можливостей, змісту, форм, методів, педагогічних прийомів ландшафтотворення розвивального середовища, які спрямовані на формування основ художньо-конструкторських умінь у дітей старшого дошкільного віку.
Теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування основ художньо-конструкторських умінь у дітей старшого дошкільного віку засобом ландшафтного дизайну. Описано змістовий контекст чотирьох взаємопов’язаних педагогічні умови, а саме: перша педагогічна умова полягає у створенні природнього, культурного, сенсорно-пізнавального, соціально зумовленого ігрового та мовленнєвого розвивального середовища закладу дошкільної освіти, яке сприятиме формуванню основ художньо-конструкторських умінь у дітей старшого дошкільного віку; друга педагогічна умова – реалізує організацію педагогічного супроводу як єдиного індивідуального маршруту формування основ дизайнерських умінь дітей 5-7 років за допомогою різноманітних форм (заняття, самостійної дизайнерської діяльності), методів (споглядання світу природи, наповнення предметно-просторового середовища стимулюючими матеріалами, врахування художньо-естетичного досвіду кожної дитини, інтеграції різних видів діяльності, уможливлення педагогом естетичної цінності нового ландшафтного дизайну, художнє конструювання, моделювання, декорування), засобів (ландшафтний дизайн) та прийомів (слічення, сканування, структурування, систематизація, перекодування, угрупування, добування, асоціація); третя педагогічна умова сприяє налагодження співтворчості, співавторства, партнерства з педагогами закладу дошкільної освіти для підвищення у фахівців дошкільної освіти основ художньо-конструкторських умінь засобом інтерактивні форми взаємодії (соціально-психологічний театр, коучинг, віртуальний методичний кабінет, воркшоп, тематичний марафон, фестиваль педагогічних ідей, методичний аукціон, методичний ландшафтний проєкт, методичний бенефіс, віртуальний арт-ландшафт); четверта педагогічна умова представлена педагогічною взаємодією з батьками з проблеми формування основ художньо-конструкторських умінь у дітей старшого дошкільного віку через просвітницьку та профілактичну діяльність.
The article analyzes the essence of the concept of "pedagogical conditions" as appropriate pedagogical circumstances, a set of objective possibilities, content, forms, methods, pedagogical techniques of
landscape formation in a developing environment aimed at forming the foundations of artistic and design skills in children of older preschool age.
The pedagogical conditions for the formation of the foundations of artistic design skills in children of senior preschool age by means of landscape design are theoretically substantiated. The content context of four interrelated pedagogical conditions is described, namely: the first pedagogical condition is to create a natural, cultural, sensory-cognitive, socially conditioned game and speech development environment of a preschool education institution, which will contribute to the formation of the foundations of art and design skills in children of senior preschool age; the second pedagogical condition - implements the organization of pedagogical support as a single individual route for the formation of the foundations of the design skills of children 5-7 years old using various forms (classes, independent design activities), methods (contemplation of the natural world, filling the subject-spatial environment with stimulating materials, taking into account artistic and the aesthetic experience of each child, the integration of various activities, the ability of the teacher to the aesthetic value of a new landscape design, artistic design, modeling, decoration), means (landscape design) and techniques (calculus, scanning, structuring, systematization, recoding, grouping, obtaining, association); the third pedagogical condition contributes to the establishment of co-creation, co-authorship, partnership with teachers of preschool education institutions to improve the basics of art and design skills among preschool education specialists by means of interactive forms of interaction (social-psychological theater, coaching, virtual methodological
room, workshop, festival, methodical auction, methodical landscape project, methodological benefit performance, virtual art landscape); The fourth pedagogical condition is represented by pedagogical interaction with parents on the problem of forming the foundations of artistic and design skills in children of senior preschool age through educational and preventive activities.