Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування когнітивно- емоційного сприйняття музичних творів віденських класиків майбутніми викладачами в процесі фортепіанного навчання. Сучасний простір державотворення визначається усвідомленням музичної освіти культуротворчим явищем, що актуалізує широкий спектр питань щодо її змісту та засвоєння його майбутніми викладачами. В освітньому процесі мистецьких факультетів педагогічних університетів майбутні фахівці здобувають спеціальні компетентності під час музично-аналітичної діяльності, що актуалізує необхідність поглиблення піаністами здатності до збагачення когнітивно-емоційного сприйняття, поглиблення самостійної інтелектуальної діяльності при вивченні фортепіанних творів. Актуальність теми підсилюється за рахунок необхідності розуміння особливостей музики віденських класиків, зокрема фортепіанних творів у процесі опанування їх інтонаційного смислу,
музичної форми тощо іноземними студентами з неєвропейськими музичними традиціями. Встановлено, що реалізація когнітивно-емоційного сприйняття музичних творів віденських класиків вимагає активної інтелектуальної та емоційної музично-слухової діяльності, використання знань з філософії, психології, педагогіки, музикознавства, спеціальної методики для визначення раціональних підходів усвідомлення та емоційного відгуку у практиці фахової діяльності.
The thesis is devoted to the problem of formation of cognitive-emotional perception of musical works of Viennese classics by the future teachers in the process of piano learning. The modern space of state formation is determined by considering musical education as a cultural phenomenon, which actualizes a wide range of issues related to its content and assimilation by the future teachers. In the educational process of art departments of the pedagogical universities, future specialists acquire special competences during musical-analytical activity, which actualizes the need for the pianists to enhance the ability of enriching cognitive-emotional perception, and deepen independent intellectual activity in the study of piano works. The relevance of the topic is intensified by the need to understand the peculiarities of music of Viennese classics, in particular piano works in the process of mastering their intonational meaning, musical form, etc., by foreign students with non-European musical traditions. It is shown that realization of cognitive-emotional perception of musical works of Viennese classics requires active intellectual and emotional musical-auditory activity, the use of knowledge in philosophy, psychology, pedagogy, musicology, special methodology for determining rational approaches of awareness and emotional response in the practice of professional activity.