Метою дослідження є детальна характеристика практики проведення літніх курсів церковного співу у місті Києві для учителів церковнопарафіяльних шкіл. З'ясовуються термін навчання, кількість учасників та прізвища учителів, програма навчання, перелік запитань на випускних іспитах, оцінки. Це доповнює загальне уявлення про прагнення РПЦ уніфікувати церковний спів. Дослідження базується на принципах історизму, наукової об'єктивності, а також на описовому та аналітичному методах. Зроблено висновки, що організації курсів церковного співу приділяли особливе значення,оскільки Святійший Синод виділяв чималі кошти для їх функціонування. Приміщенням для проведення навчання слугували верхній поверх Контрактового будинку на Подолі та приміщення Києво-Софійського духовного училища. На відкритті курсів були присутні світські та духовні очільники, що ще раз підкреслює важливу роль підготовки учителів співу. Випускники таких курсів отримували можливість викладати одноголосний та багатоголосний спів, організовувати церковні хори та керувати ними. А так як навчання на курсах здійснювалося за єдиною загальнодержавною програмою, то це сприяло поступовому викоріненню традиційних особливостей піснеспівів на українських землях.
The purpose of the research is a detailed description of the practice of conducting summer courses of church singing in the city of Kyiv for teachers of parish church schools. The term of study, the number of participants and the surnames of the teachers, the curriculum, the list of questions at the final examinations, marks are clarified. It complements the general idea of the desire of the ROC to unify the church singing. The research is based on the historical principles, scientific objectivity, as well as on descriptive and analytical methods. It was drew conclusions that the organizations of church singing courses paid special attention, since the Holy Synod allocated considerable funds for their functioning, the upper floor of the Contracts House in Podil and the premises of the Kyiv–Sofia Spiritual School served as the premises for conducting training. At the opening of the courses were attended people of high society and spiritual leaders, and this fact once again emphasizes the important role of the training of singing teachers. Graduates of these courses were given the opportunity to teach unanimous and multi–voiced singing, to organize church choruses and to manage them, and as courses were carried out under a single national program, so it contributed to the gradual eradication of traditional peculiarities of singing songs on Ukrainian lands.