У дисертації вперше запропоновано теоретичні та методологічні засади формування предметної компетентності з фізики у студентів медичних коледжів при вивченні оптики в системі ступеневої підготовки медичних фахівців і показано, що предметна компетентність з фізики здійснює безпосередній вплив на становлення спеціальних (фахових) компетентностей. Вперше запропоновано методичні засади реалізації індивідуального підходу в навчанні фізики, які забезпечать підвищення рівня предметної компетентності студентів медичних коледжів з фізики. Вперше запропоновано структуру та зміст навчально-методичного комплекту “Фізика в медичних коледжах” для студентів та викладачів медичних навчальних закладів як засобу підвищення рівня предметної компетентності з фізики з урахуванням складу і структури наукового знання, а також на основі принципів інтеграції предметів загального та професійного циклів підготовки та професійної спрямованості навчання. Удосконалено методичні підходи до формування предметної компетентності з фізики у студентів медичних навчальних закладів при вивченні оптики. Подальшого розвитку набули методичні засади реалізації принципу наступності у навчанні фізики в медичних коледжах. Описано методику організації та проведення експерименту. Результати педагогічного експерименту були експериментально перевірені за допомогою критеріїв Крамера-Уелча, Вілкоксона- Манна-Уітні, критерію однорідності χ2.
In the dissertation the theoretical and methodological principles of forming the subject competence of physics in students of medical colleges for the study of optics in the system of graduate training of medical specialists were proposed for the first time. It was shown that the subject competence in physics has a direct influence on the formation of special (professional) competencies. For the first time, the methodical principles of the implementation of an individual approach in the study of physics are proposed, which will provide an increase in the level of subject competence of students of medical colleges in physics. For the first time, the structure and content of the teaching-methodical package
"Physics in medical colleges" for students and teachers of medical educational institutions
were proposed as a means of raising the level of subject competence in physics, taking into account the composition and structure of scientific knowledge, as well as on the principles of integration of subjects of general and professional training cycles and professional training orientation. The methodical approaches to the formation of the subject competence in physics at medical students at the study of optics have been improved. Further development of the methodical principles of the implementation of the principle of continuity in the teaching of physics in medical colleges. The technique of organizing and conducting an experiment is described. The results of the pedagogical experiment were experimentally verified using the Cramer-Welch, Wilcoxon-Mann-Whitney criteria, and the χ2 homogeneity criterion.