Дисертаційне дослідження присвячене актуальній психолого-педагогічній проблемі обґрунтування доцільності використання технології Монтессорі-терапії в практиці корекції пізнавальної діяльності дошкільників з церебральним паралічем в умовах терапевтичного середовища. У дисертації уперше визначено теоретико-методичні основи застосування Монтессорі-терапії в діагностичній та корекційно-педагогічній роботі з дітьми дошкільного віку з церебральним паралічем. Розроблено та обгрунтовано систему критеріїв та показників сформованості пізнавальної діяльності (базових передумов пізнавальних процесів та пізнавальних процесів з компонентами, що входять до їх складу) у дітей з ДЦП у площині їх формування через систему корекційно-розвиткової роботи на підставі Монтессорі-терапевтичного методу. Розроблено й експериментально перевірено комплексну систему педагогічної корекції пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з церебральним паралічем засобами Монтессорі-терапії.
Researchis dedicated to the actual psychological and pedagogical problem – the sub stantiation off easibility by means of Montessori-therapy technology in the correction practice of cognitive activity of preschool children with cerebral palsyin therapeutic environment. For the first time, in the dissertationdefinite the theoretical and methodological bases by means of Montessori-therapy in diagnostic and correctional-pedagogical work withpreschool children with cerebral palsy. The system of criteria and indicators of cognitive activity formation has been developed and substantiated(basic prerequisites for cognitive processes and cognitive processes with the components that is part of itscomposition)with children with cerebral palsy in their growth through the correction-development work on the basis of the Montessori-therapeutic method. The complex system of pedagogical correction of cognitive activity withpreschoolchildren with cerebral palsy by means of Montessori-therapy was developed and experimentally tested.