У дослідженні актуалізовано проблему удосконалення виконавських умінь майбутніх педагогів-скрипалів у процесі фахової підготовки. Виявлено, що осмислення закономірностей та принципів формування виконавських умінь скрипаля відбувалося протягом чотирьох століть з анатомо-фізіологічних, психологічних, мистецтвознавчих і педагогічних позицій. За цей період скрипка набула яскравих інструментальних можливостей, відповідаючи вимогам своєї епохи. Проаналізовано європейські та українську скрипкові школи у напрямку формування виконавських умінь скрипалів. Визначено, що завдяки поступовому збагаченню поглядів видатних педагогів-скрипалів, методичне забезпечення інструментального навчання набувало індивідуально-стильових рис та особливостей, тобто підвищувалась увага до інструментального виконавства, а відповідно й до виконавських умінь скрипаля. Разом з тим їх об’єднує методичне наповнення викладеного змісту, пошук нових підходів до педагогічного процесу, утвердження основних виконавських принципів гри на смичкових інструментах, сміливе експериментування.
The research has actualized the problem of improving the skills of future teachers of violinists in the process of professional training. It was discovered that comprehension of the laws and principles of forming violin performer skills took place for four centuries from anatomical-physiological, psychological, art-study and pedagogical positions. During this period, the violin gained striking instrumental capabilities, meeting the requirements of its era. The European and Ukrainian violin schools in the direction of forming violin performers' skills are analyzed. It has been determined that due to the gradual enrichment of the views of the outstanding pedagogues-violins, the methodical provision of instrumental learning acquired individual-style features and features, that is, increased attention to instrumental performances, and, accordingly, to the violinist's performances. At
the same time, they combine the methodological content of the content, the search for new approaches to the pedagogical process, the adoption of the basic performance principles of the game on binders, bold experimentation.