Дисертаційне дослідження присвячене розробці теорії та освітньої практики використання інформаційних технологій у розвитку особистостей у Республіці Польща. Розкрито історичні етапи використання інформаційних технологій у розвитку особистостей у Республіці Польща. Здійснено наукове обґрунтування та охарактеризовано систему розвитку особистостей з використанням інформаційних технологій. Визначено, що структурними компонентами системи розвитку особистостей з використанням інформаційних технологій є: змістові компоненти
(знання, вміння, навички, цінності); процесуальні компоненти (дошкільна освіта,
шкільна освіта, позашкільна освіта, вища освіта, освіта дорослих); організаційні
компоненти (нормативно-правові, змістові, кадрові, методичні та матеріальнотехнічні умови); індивідуальні компоненти (потреби, мотиви, здібності, якості); інформаційні компоненти (віртуальний простір, програмне забезпечення, технічне забезпечення, інформаційні ресурси). Розкрито організаційно-педагогічні умови використання інформаційних технологій у розвитку особистостей в освітній практиці Республіки Польща. Представлено особливості освітньої практики використання інформаційних технологій особами з особливими освітніми потребами у Республіці Польща. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення використання інформаційних технологій у розвитку особистостей в Україні на основі кращих освітніх практик Республіки Польща.
The dissertation study is devoted to the development of the theory and educational practice of the use of information technologies in the development of personalities in the Republic of Poland. The historical stages of the use of information technologies in the development of individuals in the Republic of Poland are revealed. This necessitates paying considerable attention to the organizational and pedagogical conditions for the use of information technology in the development of individuals. Scientific substantiation was carried out and the system of personality development using information technologies was characterized. It was determined that the structural components of the personality development system using information technologies are content, procedural, organizational, individual, and informational components. Recommendations for improving the use of information technologies in personality development in Ukraine based on the best educational practices of the Republic of Poland have been developed. It is established that among the prospects of using the experience of the Republic of Poland for the development of education in Ukraine are their organizational, educational, informational and technical aspects.