В статті розглядається питання становлення студента як суб'єкта навчальної та майбутньої професійної діяльності. Відношення до студента як до суб'єкта є гарантією якісної професійної освіти, тому дана якість виступає одночасно і метою (результатом) педагогічної освіти, і умовою її ефективності. Значення суб’єктності як професійно важливої якості вчителя вимагає її цілеспрямованого формування у процесі професійної підготовки студентів до майбутньої професії. Суб'єктність як якість особистості формується за умови коли студент стає суб’єктом навчально-пізнавальної, а згодом і професійної діяльності. Формування суб’єктності студента у процесі професійної підготовки можливе за наступних умов: впровадження активних методів навчання, формування навичок самоосвітньої діяльності студента, в якій велике значення надасться рефлексивним вміння та рефлексивній культурі, запровадження суб’єкт-суб’єктної взаємодії та діалогічних методів навчання, розвитку особистісних та професійних якостей студента, за яких освіта набуває особистісного сенсу для самого студента. Сформовані на високому рівні якості суб’єктності студента-педагога є запорукою успішної навчальної та подальшої професіональної діяльності.
В статье рассматривается вопрос становления студента как субъекта учебной и будущей профессиональной деятельности. Отношение к студенту как к субъекту является гарантией качественного профессионального образования, потому данное качество выступает одновременно и целью (результатом) педагогического образования, и условием ее эффективности. Значение суб'ектности как профессионально важного качества учителя требует ее целеустремленного формирования в процессе профессиональной подготовки студентов к будущей профессии. Суб'ектнисть как качество личности формируется при условии когда студент становится субъектом учебно-познавательной, а в дальнейшем и профессиональной деятельности. Формирование суб’ектности студента в процессе профессиональной подготовки возможно при следующих условиях: внедрение активных методов учебы, формирования навыков самоосвитнеи деятельности студента, в которой большое значение предоставляется рефлексивным умение и рефлексивный культуре, внедрения суб’ект- суб’ектной взаимодействия и диалогических методов учебы, развития личностных и профессиональных качеств студента, за которых образование приобретает личностный смысл для самого студента. Сформированные на высоком уровне качества суб’ектности студента- педагога является залогом успешной учебной и последующей профессиональной деятельности.
The article deals with the problem of development of a student as a subject of training and future professional activity. Attitude towards the student as towards a subject is a guarantee of high-quality vocational education; therefore this quality serves both as the purpose (result) of pedagogical education and the condition of its efficiency. The significance of subjectivity as a professionally important quality of a teacher requires its purposeful formation in the process of professional training of students for the future profession. Subjectivity as a person’s quality is formed provided that the student becomes a subject of educational, cognitive, and subsequently professional activities. Formation of the student's subjectivity in the process of professional training is possible under the following conditions: the introduction of active teaching methods, the formation of student’s self-education skills, wherein great importance is given to reflective skills and reflexive culture, the introduction of subject-subjective interaction and dialogical learning methods, the development of personal and professional qualities of a student, wherein education acquires a personal meaning for students themselves. The highly developed quality of subjectivity of a future teacher is a guarantee of successful academic and further professional activity.