У дисертації досліджена концептуалізація соціокультурних та екзистенціальних вимірів освітніх стратегій формування духовності у контексті інформаційно-високотехнологічного прогресу. Проведено аналіз становлення концепту «інформаційно-високотехнологічний прогрес» у сучасному соціогуманітарному знанні, що дозволило розкрити його суперечності й наслідки у контексті духовного самоствердження молоді та проникнути у природу високої духовності в проблемному полі філософії освіти і суспільства на початку ХХІ ст. в епоху інформаційно-високотехнологічної революції і сформулювати визначення традиційної духовності та новітнє – високої духовності. Впровадження високої духовності в освітній процес слугуватиме вирішенню як глобалізаційних викликів, так і проблем вибору життєвих та освітніх стратегій людства, пошуку нових шляхів цивілізаційного розвитку людства.
Research of conceptualization sociocultural and existential measurements of educational strategies formation of spirituality in the context of informationhighlytechnological progress is carried out in the dissertation. Author analyzes becoming the concept «information-highlytechnological progress» in modern sociohumanitarian knowledge, which allowed to discover its disagreements and consequences in the context of spiritual self-affirmation of youth and to get into the nature of highl spirituality in the field of philosophy of education and a society in the beginning of ХХІ century during the epoch of information-highlytechnological revolution and to formulate definition of traditional spirituality and the newest one – high spirituality. Introduction of high spirituality in educational process will serve the solution as globalization challenges, as problems of choice vital and educational strategies of mankind, search of new ways civilization development of mankind.