Дисертаційне дослідження присвячене актуальній психолого-педагогічній проблемі формування просторової знаково-символічної системи знань у дітей 8-12 років з помірною та тяжкою розумовою відсталістю. У результаті дослідно-експериментальної роботи перевірено ефективність застосування педагогічної методики, що сприяло успішному формуванню просторової знаково-символічної системи знань у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю. ЇЇ змістом було передбачено реалізацію системного підходу у вивченні просторових знаків та символів, забезпечення наступності етапів їх вивчення та врахування їх рівнів складності, а також застосування спеціальних форм допомоги, методів, прийомів на кожному етапі. Таким чином організоване навчання дозволило підвищити самостійність та соціалізацію таких дітей у предметно-просторовому середовищі.
The thesis studies the recent pending issue of spatial sign and symbol knowledge system formation in children aged 8-12 with moderate and severe mental retardation. This experimental study verifies the required terms, necessary to optimize the process of formation of spatial sign and symbol knowledge system in children with moderate and severe mental retardation. These terms are: comprehensive approach to spatial signs and symbols learning, step-by-step learning according to difficulty levels with the purpose of training children’s independence and their efficient socialization within objective-spatial environment.