У дисертації досліджено проблему формування балетмейстерських умінь майбутніх учителів хореографії у процесі фахової підготовки. На основі аналізу наукової літератури розкрито сутність та структуру діяльності балетмейстера; визначено балетмейстерські вміння у діяльності вчителів хореографії. Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови; визначено домінантні змістові лінії «Світ хореографічного мистецтва», «Я в хореографічному мистецтві», «Я в балетмейстерській діяльності» та етапи формування балетмейстерських умінь; розроблено критерії і показники сформованості балетмейстерських умінь майбутніх учителів хореографії; проаналізовано результати формувального експерименту й доведено їх статистичну достовірність. Отримані результати дослідження доводять ефективність запропонованої методики та її значущість для подальшого вдосконалення теорії і практики фахової підготовки майбутніх учителів хореографії.
The thesis focuses on the problem of forming choreographic skills of future teachers of choreography in the process of their professional training. On the basis of analysis of scientific literature the essence and structure of choreographers’ activities were revealed. Also a choreographer’s skills in the activities of teachers of choreography were defined.
The pedagogical conditions were theoretically substantiated and experimentally checked up, and the dominant semantic lines : «The world of the art of choreography»; «Ego» in the art of choreography» ; «Ego» in the activities of a choreography teacher» were defined , as well as the stages of forming of choreographic skills . The criteria and indices of the degree of perfection of choreographic skills of future teachers of choreography were worked out . Also the results of the forming experiment were analyzed and their statistical authenticity was proved. The results obtained from the research confirm the effectiveness of the proposed teaching techniques and their significance for further perfecting the theory and practice of the professional training of future teachers of choreography.