Устатті проводиться оцінка готовності майбутніх учителів технологій до інтеграції змісту професійних науково-предметних дисциплін у процесі навчання.
Для забезпечення якісної перевірки ефективності розробленої педагогічної системи, окремого комплексу педагогічних умов та методичних рекомендацій щодо підготовки майбутніх учителів технологій проведено педагогічний експеримент, який проходив в п'ять етапів. Використання відповідних показників дозволило встановити, що подальший пошук та вдосконалення системи підготовки майбутніх учителів технологій загалом та особливо в контексті інтеграції змісту професійних науково-предметних дисциплін мають перспективу розвитку.
У результаті педагогічного експерименту було підтверджено ефективність розробленої педагогічної системи та методики підготовки студентів до інтеграції змісту професійних науково-предметних дисциплін за технологічним напрямом.
The article describes the process of control the readiness of future technology teachers to integrate the content of professional science-subject disciplines in the learning process. To ensure high-quality verification of the effectiveness the developed pedagogical system as a separate set of pedagogical conditions and methodological recommendations for the preparation of future technology teachers it was conducted a pedagogical experiment. It had 5 stages. The use of relevant indicators gives a possibility to establish that the further search and improvement of the system of training future technology teachers in general and especially in the context of integration the content of professional science-subject disciplines have in future a perspective for development. As a result of the pedagogical experiment, the effectiveness of the developed pedagogical system and the methodology for preparing students for the integration of the content of professional science-subject disciplines in the technological field was confirmed.