У дисертації досліджено проблему самопроектування фахового розвитку студентів магістратури у процесі музичного навчання в педагогічних університетах. Уточнено сутність і зміст проектних технологій, зокрема самопроектування в контексті педагогічних наук. Визначено сутність самопроектування фахового розвитку студентів магістратури у процесі музичного навчання в педагогічних університетах і обґрунтовано компонентну структуру досліджуваного феномену. Визначено, що самопроектування фахового розвитку є особистісно-ціннісною, індивідуальною, інтегрованою, творчо-дослідницькою діяльністю студента магістратури, що передбачає створення бажаного образу фахового Я і побудову індивідуальної траєкторії
його досягнення, та забезпечує актуалізацію суб’єктної позиції щодо фахового
самовдосконалення, продуктивної виконавсько-педагогічної рефлексії, реалізацію творчого потенціалу. У роботі науково обґрунтовано педагогічні умови і принципи самопроектування фахового розвитку, визначено критерії і рівні самопроектування у процесі музичного навчання у магістратурі, розкрито зміст і функціональні напрями методичного супроводу, розроблено і експериментально перевірено поетапну методику самопроектування фахового розвитку студентів магістратури у процесі музичного навчання у педагогічних університетах.
The dissertation researched a topical problem – self designing of the professional development of future music teachers during the graduate education in pedagogical university. Specified the essence and content of the project technologies, in particular the self designing in the context of Pedagogical Sciences. Defined the essence and scientifically based component structure self designing the professional development of graduate students in the process of musical training at pedagogical universities. It is determined that the self designing is personal-value, individual, integrated, creative and research activities of masters students, which provides creating the desired image "I committed professional", construction of the individual trajectory achievement, ensures the actualization of a subject position about professional self-improvement, productive performing and pedagogical reflection, realization of creative potential. The dissertation substantiates the pedagogical conditions and principles of projecting of professional development, criteria and levels of self designing in the process of musical training in the magistracy, content and functional directions of the methodological support, developed and experimentally tested methods of self designing of the professional development of graduate students in the process of musical training at pedagogical universities.