Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування трансверсальних компетентностей у процесі становлення професійної ідентичності майбутнього педагога

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Олефіренко, Тарас Олексійович
dc.contributor.author Попова, Людмила Миколаївна
dc.date.accessioned 2023-05-16T09:47:15Z
dc.date.available 2023-05-16T09:47:15Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Олефіренко, Т. О. Формування трансверсальних компетентностей у процесі становлення професійної ідентичності майбутнього педагога / Т. О. Олефіренко, Л. М. Попова // Педагогічні науки : збірник наукових праць / Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка. – Полтава : Вид-во ПНПУ, 2022. – Вип. 99. - С. 45-51. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40474
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі становлення професійної ідентичності майбутнього педагога, визначення ролі трансверсальних компетентностей у сучасних світових системах професійної підготовки майбутніх фахівців. Розглянуто погляди зарубіжних науковців на зміст поняття «трансверсальні компетентності», шляхи формування наскрізних компетентностей у процесі підготовки спеціалістів різного фаху. В умовах глобалізації світових економічних та соціальних процесів феномен «професійна ідентичність» слід розглядати як основну детермінанту професійного розвитку особистості майбутнього фахівця. Окреслена нами мета теоретично обґрунтовує процес становлення професійної ідентичності майбутніх педагогів через призму формування трансверсальних компетентностей в закладах вищої освіти України. У міжнародних документах поняття «трансверсальні навички» та «трансверсальні компетенції» визначають як актуальні практичні знання, що необхідні для ефективного впровадження в різних професійних ситуаціях. Наголошується на необхідності для майбутніх педагогів вдосконалювати отримані знання впродовж життя. Визначено, що конкурентоздатність сучасного фахівця залежить від сформованості якості знань, культури спілкування, уміння мислити й діяти відповідно до потреб міжнародного ринку праці. Хочемо запевнити, що сучасні заклади вищої освіти України мають створити таке освітнє середовище, де формуватися фахівець з нестандартним мисленням, у якого сформовані трансверсальні компетентності. Здатного забезпечити особистісну трансверсальність – нову історичну форму універсальності в межах глобального світового суспільства. Проведений теоретичний аналіз є підставою для трактування професійної ідентичності як важливого аспекту специфічної інтеграції особистісної й соціальної ідентичності в професійній сфері, результату професійного самовизначення особистості. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of forming the professional identity of the future teacher, determining the role of transversal competences in modern world systems of professional training of future specialists. The views of foreign scientists on the meaning of the concept of ’transversal competences’, the ways of forming end-to-end competences in the process of training specialists of various specialties are considered. In the conditions of globalization of the world’s economic and social processes, the phenomenon of ’professional identity’ should be considered as the main determinant of the professional development of the personality of the future specialist. The purpose of the article is to theoretically substantiate the process of forming the professional identity of future teachers through the prism of the formation of transversal competencies in higher education institutions of Ukraine. In international documents, the concepts of ’transversal skills’ and ’transversal competences’ are defined as actual practical knowledge that is necessary for effective implementation in various professional situations. The need for future teachers to improve the acquired knowledge throughout their lives is emphasized. It was determined that the competitiveness of a modern specialist depends on the formation of the quality of knowledge, the culture of communication, the ability to think and act in accordance with the requirements and standards of the international labor market. Institutions of higher education of Ukraine are designed to create conditions for the training of innovative specialists who possess transversal competences and are able to ensure personal transversality – a new historical form of universality within the global world society. The conducted theoretical analysis is the basis for the interpretation of professional identity as an important aspect of the specific integration of personal and social identity in the professional sphere, the result of professional self-determination of the individual. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во ПНПУ uk
dc.subject трансверсальні компетентності uk
dc.subject трансверсальні вміння uk
dc.subject професійна підготовка uk
dc.subject професійні якості сучасного педагога uk
dc.subject професійна ідентичність uk
dc.subject освіта впродовж життя uk
dc.subject transversal competences uk
dc.subject transversal skills uk
dc.subject professional training uk
dc.subject professional as a modern teacher uk
dc.subject professional identity uk
dc.subject lifelong education uk
dc.title Формування трансверсальних компетентностей у процесі становлення професійної ідентичності майбутнього педагога uk
dc.title.alternative Formation of transversal competences in the process of establishing the professional identity of the future teacher uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 001:[378:37.011.3-051:159.923.2]
dc.identifier.doi https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2022-99-7


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу