У дисертації розкрито особливості становлення і розвитку професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників на базі повної загальної середньої освіти для легкої промисловості у технічних училищах України (1954–1984 рр.); розроблено періодизацію історії розвитку професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників на базі повної загальної середньої освіти у ТУ в досліджуваний період; обґрунтовано положення щодо відбору і структурування змісту професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників на базі повної загальної середньої освіти; проаналізовано форми і методи їх професійної підготовки; обґрунтовано можливості використання ідей передового педагогічного досвіду професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників в умовах модернізації системи ПТО
України на початку XXI століття. Розроблено та впроваджено в практику діяльності курсів підвищення кваліфікації керівників ПТНЗ програму спецкурсу «Підготовка кваліфікованих робітників на базі повної загальної середньої освіти у технічних училищах України» та відповідні методичні рекомендації.
The positions regarding selection and structuring of a content of vocational training of future skilled workers on the base of full general secondary education for light industry in technical schools of Ukraine (1954–1984) were defined and proved. So, selection and structuring of the content of vocational training of future skilled workers in technical schools of Ukraine were determined by the content of vocational education, which, in turn, is displayed by the public requirements, displayed in qualification characteristics of specialties (made according to Uniform Wage-rates and Skills Handbook; displaying modern development of science, technique and technology of a certain branch of production), and structural analysis of a content of their vocational training; this process consisted of two main stages: 1) selection of the content and construction of curricula structure; 2) selection and structuring of the content of training programs of the disciplines, included into curricula.