Дисертація присвячена вирішенню актуальної проблеми теорії та методики навчання – формування рухових умінь учнів початкової школи. Обґрунтовано системний підхід до позаурочних занять єдиноборствами школярів 6–10 років, розроблено методику застосування ігор загальної та спеціальної спрямованості на основі використання ігор-дзюдо як засобу комплексного розвитку фізичних здібностей і формування рухових умінь учнів. Експериментальними дослідженнями перевірена і доведена ефективність методики використання ігрової діяльності з елементами єдиноборств для підвищення рівня розвитку координаційних здібностей і, як наслідок, рівня формування рухових умінь, для підвищення рівня тактичного мислення та вдосконалення стилю ведення поєдинку – акцентовано на активності й варіативності, для формування рухових здібностей і стійкого інтересу до навчально-тренувального процесу у дітей початкової школи.
Thesis deals with the actual problem of the theory and methodology of education - the formation of motor skills of elementary school students. Substantiated systematic approach to extracurricular classes of martial arts for 6-10 years old students, developed a method of applying games of general and special focus based on the use of judo-games, as means of comprehensive development of physical abilities and the formation of students motor skills. Experimental studies tested and proved the effectiveness of methods of use of games with elements of martial arts to improve the level of coordination abilities and, as a result the formation of motor skills, to enhance tactical thinking and improve the style of fight - emphasis on the activity and variability for the formation of motor skills and steady interest in the training process in children of primary school.