У дисертації досліджено методологічні основи методичної системи трудового навчання учнів початкової школи. На основі теоретико-методологічного аналізу обґрунтовано концепцію та розроблено модель методичної системи трудового навчання учнів початкової школи, а також визначено сутність, змістовий діапазон і структуру категорій «технологічна культура особистості» й «сучасний учень початкової школи». Розроблено й аргументовано зміст трудових умінь і навичок, змодельовано його в навчальній програмі й підручниках, підготовлено навчально-методичний комплект для учнів початкової школи. Створено методику формування основ технологічної культури молодших школярів в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Проаналізовано основні підходи до вдосконалення професійної
технологічної підготовки вчителів початкових класів. Визначено критерії, показники та схарактеризовано рівні технологічної культури молодших школярів. У процесі дослідно-експериментальної перевірки підтверджено ефективність розробленої методичної системи трудового навчання учнів початкової школи.
The research work studies methodological bases of methodical system of education of crafts of elementary school students. The structural-functional model of methodical system for teaching crafts in primary school was developed and justified on the basis of theoretical and methodological analysis. The essence, the content and the structure of a range of categories of technological culture and modern individual student of elementary school were defined. The content of craft skills was reasoned, argued and developed, modeled in curriculum and textbooks for elementary school students. A set of textbooks,
workbooks and teacher’s books was prepared. The methodology of forming of the basis of technological culture of primary school pupils in the conditions of an educational institution was created. Basic approaches of improving of professional technological training of primary school teachers were analyzed. The criteria, indicators and levels of technological culture of younger students were defined. Through the research and experimental verification the efficiency of methodical system of labor education elementary school
students was confirmed.