У дисертаційному дослідженні структуровано загальний масив української періодичної педагогічної преси 1985-2013 рр. (за сферою розповсюдження, засновництвом, адресністю читацького загалу) з акцентуванням на світових зразках підготовки вчителя. Розроблено періодизацію висвітлення зарубіжного досвіду підготовки вчителів в українській педагогічній пресі означеного хронологічного періоду в єдності трьох етапів: 1985-1991 рр.; 1991-2000 рр.; 2000-2013 рр. Відповідно до кожного з них обґрунтовано особливості й тенденції розкриття зарубіжних практик підготовки вчителя (кількісно-сутнісні, тематично спрямовані) українськими друкованими періодичними педагогічними виданнями та електронними ЗМІ. З'ясовано роль педагогічної преси України (відповідно до її процесуально-організаційного та жанрово-змістового розвитку) в поширенні інноваційного зарубіжного досвіду педагогічної освіти у контексті світової освітньої інтеграції. До наукового обігу введено поняття «гібридна навчальна література».
This thesis contains a structured array of Ukrainian periodical pedagogical press dated 1985 – 2013 (by distribution sphere, constituency, readers targeting) with emphasis on world standards in teacher training. Author developed a periodization of foreign experience in teacher training coverage in Ukrainian pedagogical press dated 1985 – 2013 in the unity of three stages: 1985 – 1991 – focus and transformation of tendency-biased analysis schemes of world practices in teacher education; 1991 – 2000 – direction towards constructive perception of teacher training experience in global educational space; 2000 – 2013 – active divulgation, in-depth comparative analysis and promoting variative foreign models and technologies of pedagogical education.