Дисертація присвячена теоретико-експериментальному дослідженню психо-соціального розвитку особистості юнацького віку з гомосексуальною орієнтацією.
У роботі представлено аналіз провідних дослідницьких парадигм та психолого-педагогічних підходів до визначення сутності поняття «сексуальна орієнтація» і здійснено системне вивчення феномена гомосексуальної орієнтації. Встановлено, що психосоціальний розвиток особистості юнацького віку із гомосексуальною орієнтацією полягає у проходженні характерних соціальних і психологічних юнацьких криз (кризи ідентичності або сплутаності ролей, та кризи близьких стосунків або ізоляції), що накладається на процес становлення гомосексуальної ідентичності у індивідів, які мають сексуальний потяг до осіб тотожної статі. Представлено психологічну модель психосоціального розвитку особистості юнацького віку із гомосексуальною орієнтацією, визначено структуру (когнітивні, емоційно-оцінні і поведінкові компоненти), критерії, показники та рівні (високий, середній, низький) психосоціального розвитку гомосексуалів юнацького віку та переважання низького рівня.
Thesis is devoted to theoretical and experimental research of psychosocial development of personality in youth age with a homosexual orientation. The analysis of prominent research paradigms, psychological and pedagogical approaches to defining essence of «sexual orientation» concept are presented in the work, the systemic studying of homosexual orientation phenomenon was done, its structure, inner and outer psychological reasons were defined and described in the work. We consider that cooperation of biological, genetic, psychological, social factors is leading reasons of homosexual orientation; conformities to law of psychology sexual development of personality is motive forces; homosexual identity and implementation of the proper gender role is the terms of forming of homogender sexual orientation. We developed the program of psychological help in adaptation to social surroundings youths with homogender sexual orientation.