У дисертаційному дослідженні аналізується вплив критичної теорії і діяльності представників Франкфуртської школи на розвиток світової політико-філософської думки та її значення для розв’язання сучасних ціннісних конфліктів. Історико-політологічний екскурс у теоретичні підвалини та практики представників Франкфуртської школи може стати не лише науково-просвітницьким проектом, але й своєрідним дискусійним майданчиком для обговорення минулого, сьогодення і майбутнього західного суспільства, його історії і соціально-політичних змін, які відбуваються вже в наш час, в тому числі й в умовах суспільства, що демократизується. Образ типового представника Франкфуртської школи, який підтримує соціально-політичні рухи, видає книги, проводить лекції та семінари, організовує конкурси наукових досліджень, консультує співробітників органів національної безпеки, політиків, журналістів, освітян, громадських активістів, і сьогодні видається актуальним не лише з позиції публічної політичної діяльності, але й наукового дослідження. Саме тому й виникла потреба здійснити політологічне осмислення історії та основних напрямів критичної теорії Франкфуртської школи, її впливу на розвиток світової політико-філософської думки.
In the thesis the influence of the critical theory and activity of the Frankfurt school representatives on the development of world political and philosophical thought and its significance for solving modern value conflicts have been analyzed. The historical and political excursus into the theoretical bases and practices of the Frankfurt school representatives may become not only a scientific and educational project, but also a kind of platform for discussing the past, present and future of Western society, its history and socio-political changes happening nowadays even in democratizing societies. The image of the typical Frankfurt School representative who supports socio-political movements, publishes books, delivers lectures and seminars, organizes contests for scientific research, advises members of the national security bodies, politicians, journalists, educators, public activists - and today it seems relevant from the standpoint of public Political activity as well as of a scientific research. Therefore, there was a need to carry out a political understanding of the history and the main directions of the critical theory of the Frankfurt School, its influence on the development of world political and philosophical thought.