За сучасних умов особливого значення набуває стратегічне програмування процесів і управління розвитком. На рівні особистості це – життєва стратегія, яка має на меті привести у відповідність існуючий стан речей з бажаним на основі певної Я-концепції та ключових життєвих цінностей. Стратегія являє генералізуючий формат для інших форм раціональної побудови життєвого шляху. Життєві стратегії студентства, в яких вища освіта виступає конституюючим елементом та важливим корегуючим чинником, несуть на собі відбиток проміжного соціального статусу самого студентства. Залежно від місця та ролі вищої освіти, основних навчальних мотивацій і уявлень про професійне майбутнє можуть бути виділені три основних типи життєвих стратегій сучасного українського студентства: карʼєрно-прагматичний, універсально-освітній та адаптивно-конформістський. Основою свого потенціалу в майбутньому студенти вважають інтелект й особистісні якості. Для забезпечення гідної конкурентоспроможності майбутніх фахівців найбільш оптимальною є компетентнісна освітня стратегія, в основу якої має бути покладений всебічний розвиток компетенцій, заснованих на множинному інтелекті, розвитку творчих особистісних якостей. Серцевиною всіх видів компетентностей повинна бути особистість як осередок творчих якостей та продуктивних професійних навичок, що дають можливість вирішувати проблеми будь-якого ступеня складності.
Strategic programming and development management is particularly important in modern conditions processes. On a personal level it is life strategy, which aims to harmonize the current situation with the desirable on the ground of relevant life values and concept of the Self. Strategy is a generalizing format (pattern) for other forms of rational life constructing. Students’ vital strategies bear the imprint of the transitional students' social status. Higher education serves defining element and an important adjustment factor in them. Depending on the place and role of higher education, main educational motivation and ideas about the professional future life strategies of modern Ukrainian students can be distinguished into the three basic types: career-pragmatic, universal- educational, and adaptive-conformist. Students consider intelligence and personality as the basis of their potential and success in the future. The competence educational strategy, which is based on the comprehensive development of competencies, based on multiple intelligence and the development of creative personality traits can ensure the competitiveness of a decent future specialists. The core of all the competencies should be the person as the concentration of creative qualities and fruitful professional skills that make it possible to solve problems of any complexity level.