Дисертація присвячена питанню розвитку позашкільної освіти у Сполучених Штатах Америки. Здійснено аналіз теоретичних основ розвитку позашкільної освіти у Сполучених Штатах Америки та охарактеризовано історико-педагогічний генезис функціонування і розвитку американської позашкільної освіти. Встановлено, що позашкільна освіта у США є освітня діяльність, спрямована на виховання дітей і молоді, підвищення рівня їх освіти та суспільної мотивації, забезпечення міцного здоров’я, відвернення від девіантної поведінки у позашкільний час. Розкрито сучасні організаційно-педагогічні засади позашкільної освіти у США за нормативно-правовим, структурно-організаційним, освітнім, кадрово- педагогічним та фінансово-матеріальним складовими забезпечення. На основі досвіду та кращих практик позашкільної освіти у Сполучених Штатах Америки розроблено рекомендації щодо розвитку системи позашкільної освіти, діяльності позашкільних навчальних закладів в Україні.
The thesis is devoted to the issue of after-school education development in the USA. The analysis of theoretical foundations of after-school education in the United States of America and historical and pedagogical genesis of functioning and development of the US after-school education has been provided. The organizational and pedagogical conditions of children development in the after-school education according to the components such as: regulatory, organizational, pedagogical, staff policy and financial were described. Based on the experiences and best practices in after-school education of United States of America, recommendations for development of the system of after- school education and after-school activities in Ukraine were developed.