У дисертації визначено сутність і структуру поняття «самостійність», визначено теоретичні та методологічні підходи до вивчення проблеми розвитку самостійності особистості як умови професійного становлення майбутніх практичних психологів; розроблено методику діагностики самостійності, схарактеризовано рівні, критерії та показники самостійності; емпірично досліджено психологічні особливості розвитку самостійності та успішність професійного становлення майбутніх практичних психологів, встановлено їх взаємозв’язки; встановлено вплив самостійності на успішність професійного становлення майбутніх практичних психологів; розроблено та експериментально апробовано авторську психологічну програму підвищення успішності професійного становлення студентів шляхом розвитку їх самостійності та визначено її ефективність.
The thesis defines the essence and structure of the concept of "independence", defined theoretical and methodological approaches to the study of problems of development of personal autonomy as a condition for professional development of future clinical psychologists; Diagnostics of independence characterized levels, criteria and indicators of independence; experimentally investigated the psychological characteristics of self-sufficiency and success of professional development of future practical psychologists, their interrelation; The influence of self-reliance on the success of professional development of future clinical psychologists; developed and experimentally tested a program of selfsufficiency for future practical psychologists in the course of professional formation, to determine its effectiveness.