У дисертації досліджено проблему формування музичної культури молодших школярів у позашкільних спеціалізованих музичних закладах та обґрунтовано перспективність її розвитку у процесі навчання гри на фортепіано. Розкрито сутність поняття «музична культура молодшого школяра»; вона визначається як особистісна якість, що акумулює розвинуті естетичні емоції і почуття, сформовані музично-слухові уявлення і виконавські навички, вміння сприймати музичні твори і застосовувати отримані музичні знання, завдяки чому набувається досвід спілкування з музичними творами та можливість їх інтерпретувати у власній виконавській діяльності. У роботі теоретично обґрунтовано компонентну структуру, наукові підходи, принципи й педагогічні умови формування музичної культури молодших школярів у процесі фортепіанного навчання. Визначено критерії, показники та рівні сформованості досліджуваного феномена. Розроблено та експериментально перевірено методику формування музичної культури молодших школярів у позашкільних спеціалізованих музичних закладах, яка передбачала три етапи педагогічної роботи: адаптивний, репродуктивно-активний і потенційнотворчий. Результати проведеного дослідження дозволили визначити основні методи і прийоми роботи щодо формування музичної культури молодших школярів.
In dissertation the problem of forming of musical culture of junior schoolboys is investigational in the out-of-school specialized musical establishments and perspective of its development is grounded in the process of teaching a game on fortepiano. Essence of concept «Musical culture of junior schoolboy is exposed»; it is determined as individual quality, which accumulates the developed aesthetic emotions and senses, formed musical-auditory presentations and performance skills, ability to perceive the pieces of music and apply the got musical knowledges, due to what gained experience and possibility with the pieces of music socializing to interpret them in own performance activity. A component structure, scientific approaches, principles and pedagogical terms of forming of musical culture of junior schoolboys in the process of the fortepiannogo teaching, is theoretical grounded inprocess. Developed and the method of forming of musical culture of junior schoolboys is experimentally tested in the out-of-school specialized educational establishments, which supposed three stages of pedagogical work: adaptive, genesialactive and potential-creative. The results of the conducted research allowed to ground basic methods and receptions of prosecution of forming of musical culture of junior schoolboys.