У роботі розкрито сутність і структуру консультування в системі професійної діяльності соціального педагога; проаналізовано зарубіжний досвід шкільного консультування; подано трактування консультативної діяльності соціального педагога в ЗНЗ, її особливості та напрями. Розкрито критерії, показники і рівні ефективності консультативної діяльності в ЗНЗ. Обґрунтовано організаційнопедагогічні умови консультативної діяльності соціального педагога в загальноосвітньому навчальному закладі (актуалізація ролі, проектування змісту й напрямів, збагачення форм, методів і методик, розширення напрямів та оптимізація інформаційно-методичного забезпечення консультативної діяльності соціального
педагога; сприяння створенню соціально орієнтованого середовища консультування;
розвиток професійної компетентності в напрямі консультативної діяльності). Перевірено ефективність їх упровадження на практиці. Підготовлено методичні рекомендацій для удосконалення консультативних навичок соціальних педагогів.
In this thesis the essence and structure counseling in the system of professional activities of the social teacher revealed; foreign experience of school-based counseling analyzed; interpretation, basic features and directions of counseling activities of the school social teacher are presented. Criteria, indicators and efficiency levels of counseling activities in secondary schools revealed. Organizational and pedagogical conditions of the social teacher in secondary schools substantiated (systematic updating of the role, purposeful designing of the content and directions, diversity of forms, methods and techniques, expansion of the directions of advisory activity of a social teacher; promoting the creation of the socially adequate counseling environment; the regular work on the development of professional competence in the area of advisory activity). Its effectiveness tested in practice. Methodic recommendations to improve counseling skills of social teacher prepared.