Роботу присвячено дослідженню проблеми навчання інформатичних дисциплін майбутніх учителів технологій з використанням електронних навчальнометодичних комплексів. Показано, що системне застосування електронних навчально-методичних комплексів дає можливість студентам всебічно й гармонійно розвиватися, розкривати свої творчі здібності, сприяє індивідуалізації та диференціації навчання, підвищенню мотивації та інтересу до навчання, формуванню інформаційної культури, а викладачам, дає можливість підвищувати ефективність навчання інформатичних дисциплін.
Work is sacred to research of problem of studies of disciplines of informatics of future teachers of technologies with the use of electronic навчально-методичних complexes. It is shown that drawing on electronic education metodics complexes at the studies of disciplines of cycle of informatics must be carried out taking into account didactics principles: to scientific character, consciousness and activity, to availability, system and sequence, to durability of knowledge, individual approach in studies. It is shown that system application of electronic education metodics complexes enables to the students comprehensively and harmoniously to develop, to expose the creative capabilities, assists individualization and differentiation of studies, to the increase of motivation and interest to the studies, to forming of informative culture, and to the teachers, enables to promote efficiency of studies of disciplines of informatics.