У дисертації здійснено аналіз проблеми корекційного спрямування музичної діяльності дошкільників зі зниженим зором на теоретичному та практичному рівнях. Визначено її методологічні основи, змістовий діапазон і структуру забезпечення корекційного спрямування у напрямі розвитку компонентів музично-особистісного розвитку. Розроблено комплексну методику вивчення рівнів і особливостей музично-особистісного розвитку дітей зі зниженим зором дошкільного віку. Розроблено й науково обґрунтовано корекційне спрямування системи музичного виховання дошкільників зі зниженим зором. Для посилення корекційної ефективності експериментальної системи підготовлено й апробовано програмно-методичний комплекс корекційного блоку занять із музичного виховання. Доведено, що шляхами
посилення корекційної ефективності музичної діяльності дошкільників зі зниженим зором є теоретико-методичне та кадрове забезпечення цього процесу.
In the thesis the problem of correctional direction of musical activity of preschool children with reduced vision at theoretical and practical levels is analyzed, the directions of the music use – psycho-physiological, psychotherapeutic, psychological and socio-pedagogical – are generalized. The experience of using music therapy in work with children with disorders of psychophysical development is analyzed. The methodological bases, content and structure of correctional direction of musical activity in the development of needs-motivational, emotional-value, cognitive, psychomotor and creative components of the musical-personal development are determined. Taking into account the structure, comprehensive methodology of studying the levels and features of musical-personal development of children aged 3 to 6 years with visual impairments, that includes five directions: musical-motivational, musical-emotional, musical-cognitive, musical-praxeological, musical-creative, has been developed.