У дисертації досліджено особливості поетики як відомих, так і архівних драматичних творів Степана Васильченка («Листопад», три редакції (одно-, три- та чотириактної) п’єси «Кармелюк») в контексті українського літературного процесу перших десятиліть ХХ ст. Визначено основні етапи еволюції жанрової специфіки драматургії письменника, розкрито основний ідейно-художній зміст драматичних творів автора, а також простежено взаємодію його художніх пошуків із розвитком сучасних йому літературних явищ.
In this thesis are researched features of poetics of Stepan Vasyl’chenko’s dramatic famous and archived works (―Lystopad‖ (―Fall Of The Leaf‖), ―Karmelyuk‖ for one, three and four plays) in context of Ukrainian literary process of the 20th century first decades. Are identified main steps of genre specific evolution, revealed the main ideological and artistic content of writer’s drama and traced the interaction of his artistic searches with the literary events development at his times.