У дисертації досліджується проблема формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до саморозвитку в процесі вокально-хорового навчання. Актуальність цієї проблеми полягає в тому, що розробки нових форм навчання, прогресивних технологій створюють можливість для формування в молоді не лише таких якостей як креативність, ініціативність та комунікабельність, самодостатність, але в першу чергу здатність до саморозвитку та самореалізації. Враховуючи те, що фахові вимоги до сучасного вчителя музичного мистецтва в школах як України, так і Китаю виходять за межі традиційних, важливим завданням вищої музично-педагогічної освіти стає формування особистості вчителя, здатного до постійного творчого зростання та саморозвитку. Перехід до саморозвитку як результату підготовки студентів пов’язаний зі зламом стереотипів педагогічного мислення, звичних способів професійної діяльності, в межах яких функція викладача зводилась до трансляції соціокультурного спадку.
In the dissertation the problem of formation of readiness of the future teacher of musical art for self-development in the process of vocal-choral education is investigated. The concept of «readiness of the future teacher of musical art for self-development in the process of vocal-choral learning» is concretized, theoretical and practical aspects of the formation of this phenomenon are revealed. After all, self-development is a system process aimed at realizing ideas, knowledge and approaches or transforming known results of practical and creative activity. Self-development as a process is complex, multifaceted, combining the unity of scientific, technological and organizational activities.
Therefore, the readiness of the future teacher of musical art for self-development is considered by us as a complex integrated formation, a set of types of activities that differ in the purposes and nature of those having creative properties that correspond to the basic stages of personality development and are aimed at the constant creation and introduction of changes in the system of work by the teacher.